Kwiecień w tym roku należy do Mustanga. Z resztą cały 2014 r. należy do Mustanga. Ze względu na rocznicę wprowadzenia kultowego pony car'a na rynek. Ze względu na umieszczenie jednego z modelu na Empire State Building i przypomnienie tego wydarzenia sprzed 50 lat. Ze względu na premierę najnowszej generacji Mustanga. Ze względu na to, że pierwsze 500 najnowszych Mustangów przybywa do Europy.
Z tej okazji, nie sposób zapomnieć o rywalu Mustanga - Chevrolecie Camaro, i ich odwiecznej rywalizacji.
Już od bardzo dawnych czasów pojęcie rywalizacji było kamieniem węgielnym w kulturze amerykańskiej. Niektóre są gorzkimi waśniami. A inne, jak zdrowa konkurencja między Mustangiem a Camaro, stają się motorem do ciągłego doskonalenia.
Ford Mustang został wprowadzony 50 lat temu, tworząc zupełnie nową klasę w motoryzacji - pony car. Chevrolet Camaro wprowadzono trzy lata później, co stworzyło jedną z najtrwalszych rywalizacji w branży motoryzacyjnej. Za nami 50 lat rywalizacji między tymi "kucykami". A przed nami zapewne kolejne 50, jeśli nie więcej.
"Przez 5 dziesięcioleci, Camaro i Mustang walczyły na każdym możliwym poziomie. (...) Te dwa samochody starały się pokonać siebie na ulicach, na torach wyścigowych. Ta ogromna konkurencja między nimi, udowadnia dlaczego oba są tak niesamowite i popularne do dziś" - tak powiedział Mark Reuss z General Motors.
Chevrolet został założony w 1911 roku w Detroit. Jest obecnie jednym z największych światowych producentów samochodów, którzy prowadzą działalność w ponad 140 krajach, a ich sprzedaż wynosi ponad 4,9 milionów samochodów osobowych i ciężarowych rocznie.
Aby uczcić 50 urodziny Forda Mustanga, eksperci uznali rywalizację Mustanga i Camaro, jako czwartą ikonę wiecznej konkurencji w USA. Trzy pozostałe:
1. Coca-Cola vs. Pepsi - rywalizacja rozpoczęła się 1898 roku, kiedy na rynek weszła Pepsi (13 lat wprowadzeniu Coca-Coli)
2. Jay Leno vs. David Letterman - panowie prowadzą konkurencyjne TV show, rywalizują od 1993 r.
3. Nike vs. Reebok - od 1970 r. marki konkurują ze sobą, kiedy Nike wprowadził obuwie do biegania, tzw. Cortez. W odpowiedzi Reebok wprowadził buty o nazwie Aztec.
Jak podsumował Ken Gross, amerykański dziennikarz motoryzacyjny "Konkurencja zawsze poprawia rozwój. Założę się, że te dwie legendarne marki nadal będą konkurować ze sobą za 50 lat".
Tymczasem Chevy Camaro, życzy Mustangowi NAJLEPSZEGO!
(źródło: http://media.chevrolet.com/)
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz