Ford Thunderbird wszedł do produkcji w 1955 r., jako dwumiejscowy kabriolet i został sklasyfikowany jako "prywatny luksusowy samochód", czyli auto wysokiej jakości, luksusowe, a przede wszystkim praktyczne.
The Ford Thunderbird - an exciting original!
Nie był to samochód sportowy, tylko samochód osobowy. Po 1958 r. Thunderbird zyskał drugi rząd siedzeń, ale w 1977 r. zrezygnowano z tego pomysłu i powrócono do pierwotnej koncepcji coupe.
Ford Thunderbird został wyprodukowany łącznie w 11 generacjach, z małą przerwą w produkcji między 10 a 11 generacją.
Każda generacja T-bird's była niezwykła w swoim rodzaju - za każdym razem zmieniano jego styl i wygląd. Mimo, że mam ogromny sentyment do starych modeli, w tym wypadku ostatnia generacja Thunderbirda wygląda fantastycznie i chętnie bym takiego Fordzika umieściła w swoim garażu ;)
Thunderbird I generacji (1955-1957)
Thunderbird II generacji (1958-1960)
Thunderbird III (1961-1963)
Thunderbird IV (1964-1966)
Thunderbird V (1967-1971)
Thunderbird VI (1972-1976)
Thunderbird VII (1977-1979)
Thunderbird VIII (1980-1982)
Thunderbird IX (1983-1988)
Thunderbird X (1989-1997)
Dziesiąta generacja Thunderbirda miała być ostatnią. Produkcja zakończyła się dokładnie 4 września 1997 r.
Mimo to, Thunderbird powrócił na rynek po kilku latach, w 2002 r. Nowy Thunderbird stylistyką nawiązywał do modelu pierwszej generacji i był futurystyczną wersją tego modelu.
Na jedenastej generacji historia Forda Thunderbird się zakończyła. Zdecydowanie ta wersja jest moim ulubieńcem ;)
Thunderbird XI (2002-2005)
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz