piątek, 26 lipca 2013

car of the day: chevrolet El Camino

Chevrolet El Camino to wg mnie specyficzny pojazd. Z jednej strony muscle car (wersja SS) z drugiej pick-up. Ciekawe połączenie amerykańskiej klasycznej limuzyny z półciężarówką. Ja jestem na tak :)



Pierwsza produkcja El Camino została wprowadzona na rynek na przełomie 1959/1960 r. W sumie powstało 5 generacji El Camino. Drugą generację wprowadzono po kilkuletniej przerwie i powstawała w latach 1964-1967. Trzecia w latach 1968-1972, a czwarta między 1973 a 1977 r. Piąta i ostatnia generacja została wprowadzona w 1978 r. Ostatnie El Camino zjechało z taśmy produkcyjnej w 1987 r.


Druga generacja El Camino powstała na bazie Chevroleta Chevelle. Z kolei ostatnia generacja opierała się na platformie "G" General Motors. 

El Camino było ściśle związane z Chevroletem Chevelle, dlatego powstało również w wersji SS (super-sport) z mocnym silnikiem L35 SS396 o pojemności ponad 6-litrów i mocy 450 KM.


Marka GMC wprowadziła swoją wercję El Camino pod nazwą GMC Sprint (1971 r.). W 1978 r. zmieniono nazwę na GMC Caballero.

GMC Sprint (brochure)

GMC Caballero (brochure)

Przez lata General Motors rozważał przywrócenie produkcji El Camino. W Australii powstał jego odpowiednik - Holden Ute. Mimo to, chyba zrezygnowano z tego pomysłu. Może jeszcze zmienią zdanie :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...