Kolejny "Dream Car" amerykańskiej motoryzacji. Nazwa Starfire pochodzi od amerykańskiego myśliwca Lockheed F-94B Starfire, którego aerodynamiczny wygląd i futurystyczna stylistyka, zainspirował General Motors do stworzenia Oldsmobila Starfire.
Początkowo nazwa Starfire była używana przy modelu Oldsmobile 98 convertible (w latach 1954-1956) i modelu Oldsmobile 88 (1957). Dopiero w 1961 r. Oldsmobile Starfire stał się osobnym modelem i został zaprezentowany jako 5-cio osobowy kabriolet zbudowany w całości z włókna szklanego, z bogatym wyposażeniem i skórzaną tapicerką.
Starfire był synonimem samochodu dużego, sportowego i "krzykliwego". Określono go jako "najpiękniejszy Olds" w fabryce GM.
W 1961 r. pierwszą generację Oldsmobila Starfire wprowadzono jako 2-drzwiowy sedan, który był najdroższym możliwym modelem. W 1962 r. dodano wersję 2-drzwiowego hardtop coupe.
1961
1961
1962
1962
1963
1963
W 1967 r. Oldsmobile Starfire został zastąpiony nowym modelem Oldsmobile Delta 88. Jednak 1975 r. powrócono do produkcji drugiej generacji Oldsmobila Starfire. Wprowadzono go jako 2-drzwiowy subcompact i był wtedy najmniejszym autem wprowadzonym na rynek.
1975
1975 Starfire GT
Pod koniec 1978 r. Oldsmobile wprowadził sportową wersję Starfire Firenza, który po 1982 r. zastąpił całkowicie Oldsmobila Starfire jako odrębny model.
1978 Starfire Firenza
Początkowe modele Oldsmobila Starfire były potężnymi samochodami, które odzwierciedlały ówczesną epokę motoryzacyjną. Druga generacja już nie miała takiego uroku jak poprzednia.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz