środa, 22 października 2014

Chevy Camaro SS '15 szybszy! niż Mustang GT '15


Rywalizacja między Ford Mustang i Chevrolet Camaro rozpoczęła się na długo przed moimi i zapewne waszymi narodzinami. W odwiecznej walce między ikonami amerykańskiej motoryzacji na lepszej pozycji zazwyczaj znajdował się Ford Mustang. Technicznie rzecz biorąc wyniki Mustanga GT 2015 pokazują, że ma on wszystko, czego potrzebuje na torze wyścigowym: wielką moc, lekkość, mocne hamulce. Ale jeśli chodzi o rzeczywistość...wygląda to inaczej. W oparciu o testy Motor's Trend w takich kwestiach jak jazda w linii prostej, skidpad i badanie hamulców, Camaro SS 2015 wypada lepiej. 


Dlaczego?

Można by myśleć, że to właśnie Mustang będzie dominował nad Camaro w każdej kategorii testowej. Po prostu ze względu na to, że działy marketingu i inżynierii Forda od lat miały szansę zostawiać lekko w tyle produkcję Camaro. 

W załączonym filmiku mamy relacje z testu obu motoryzacyjnych ikon. Nie zawsze oznaczenia na szybach i bokach świadczą o wygranej. Liczy się testowanie i dostrajanie każdego elementu, każdej różnicy. Analiza techniczna Camaro jest dobrze znana, ale Ford chciałby dosłownie rozebrać go na części, począwszy od każdej nakrętki i śrubki, a kończąc na jego wadze, kosztach i wydajności.


Oczywiście Mustang GT 2015 jest zwycięzcą w wielu obszarach w porównaniu z Camaro, które wypada słabo, np. ze względu wnętrze, waga, przejrzystość. 

Zarówno Mustang GT '15 jak i Camaro SS '15 nie są zwykłymi modelami samochodów - zostały wyposażone w najlepsze silniki. Oprócz tego Mustang dostał nowe hamulce Brembo, większe stabilizatory, większa chłodnicę, nowe amortyzatory, większe koła i opony. Camaro z kolei dostało "pakiet 1LE" co oznacza nowe amortyzatory, większe stabilizatory, kilka elementów zapożyczonych z modelu ZL1.
Mimo mniejszego rozmiaru, Mustang jest tylko 72 kg lżejszy niż Camaro. Oba przyspieszają do 60 mph w przeciągu 4,4 sekundy, choć Mustang jest nieco szybszy na ćwierć mili. Tymczasem Camaro pokonało Mustanga w hamowaniu z 60 mph do zera.
W programie Head 2 Head porównano jazdę Mustanga i Camaro - V8 Mustanga ma lepsze obroty, wnętrze jest bardziej zmodernizowane co sprawa, że jest "przytulniej" i wygodniej się siedzi, ale Camaro jest bardziej zadziorne na zakrętach. Wniosek końcowy jest taki, że mimo, że w Mustangu podróż jest wygodniejsza, to Camaro jest przyjemniejsze w prowadzeniu, jest większe i mocniejsze, ale przede wszystkim głęboki pomruk V8 wprawia w lepszy nastrój ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...