Chodziło o Forda Probe ;)
jak miałam ok. 4-5 lat, w taki sposób zapytałam Tatę, czy kupi dla mnie auto ;)
KUPIŁ!
Czarny Ford Probe z czerwoną tapicerką. Pamiętam go do dziś. Nie został z nami długo. Był za mały dla 5-cio osobowej rodziny. To był chyba pierwszy raz kiedy płakałam za samochodem :D
Był to Probe I generacji. Dwu-drzwiowy Hatchback na bazie Mazdy MX6. Auto typowo sportowe. Do wyboru była 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów (F-4EAT) lub 5-biegowa manualna (nasz był w manualu).
Probe miał wypełnić niszę rynkową pozostałą po Fordzie EXP (USA) i Fordzie Capri (Europa).
Ford Probe miał być kolejną generacją Forda Mustanga na rynku północnoamerykańskim, jako konkurencja dla Acura Integra i Toyota Celica. Mustang posiadał napęd na tylne koła, silnik V8, był całkowicie zaprojektowany i skonstruowany w USA. Natomiast Probe również miał być autem sportowym, ale jednocześnie oszczędnym, ze względu na panujący w l. 80 kryzys ekonomiczny i słabnące zainteresowanie paliwożernym Mustangiem. Wprowadzona w nim japońska technologia zasadniczo zmieniła elementy projektowe, które należały do Mustanga. W Fordzie Probe wprowadzono napęd na przód i silnik V6.
Fani Mustanga mieli wiele obiekcji co do tego modelu i jego specyfikacji. Chociażby właśnie do japońskiej technologii, a przede wszystkim do braku V8. Zainicjowało to protesty w celu zmiany planów, by Mustanga zastąpić czymś tak słabym jak Probe. Na szczęście dla fanów Mustanga ceny paliw w tamtym okresie szybko poszybowały w dół i popyt na Mustanga automatycznie wzrósł, ponieważ konsumenci myśleli, że będzie to ostatnia szansa na posiadanie prawdziwego Mustanga. Dlatego podjęto prace nad dalszym doskonaleniem Mustanga, a Probe'a stworzono jako odrębny model.
Wprowadzenie Forda Probe'a miało własnie na celu pozyskanie klientów ekonomicznie podchodzących do życia, a przede wszystkim, zainteresowanie europejczyków. Dlatego Probe odbiegał technicznie od standardów amerykańskich, które zastąpiono konstrukcją japońską.
Probe I generacji posiadał silnik o pojemności 2184 ccm i mocy 147 KM. Bez rewelacji, ale swoich sympatyków znalazł. Dla kobiet w sam raz.
Probe pojawił się również w II generacji w 1992 r. w zmienionej stylistyce oraz z dwoma silnikami do wyboru - o pojemności 2.0l. i mocy 120 KM oraz o pojemności 2.5l. i mocy 166 KM. Ta wersja okazała się jeszcze bardziej zaawansowana niż pierwsza. Była także dłuższa i szersza.
Po pojawieniu się II generacji Ford nie przewidywał wprowadzania nowych wersji, mimo że Probe tak naprawdę poprawił wizerunek Ford Motor Company, ze względu na otwartość na nowe możliwości.
W 1997 r. ostatecznie zaprzestano produkcji Probe'a.
Probe miał wypełnić niszę rynkową pozostałą po Fordzie EXP (USA) i Fordzie Capri (Europa).
Ford Probe miał być kolejną generacją Forda Mustanga na rynku północnoamerykańskim, jako konkurencja dla Acura Integra i Toyota Celica. Mustang posiadał napęd na tylne koła, silnik V8, był całkowicie zaprojektowany i skonstruowany w USA. Natomiast Probe również miał być autem sportowym, ale jednocześnie oszczędnym, ze względu na panujący w l. 80 kryzys ekonomiczny i słabnące zainteresowanie paliwożernym Mustangiem. Wprowadzona w nim japońska technologia zasadniczo zmieniła elementy projektowe, które należały do Mustanga. W Fordzie Probe wprowadzono napęd na przód i silnik V6.
Fani Mustanga mieli wiele obiekcji co do tego modelu i jego specyfikacji. Chociażby właśnie do japońskiej technologii, a przede wszystkim do braku V8. Zainicjowało to protesty w celu zmiany planów, by Mustanga zastąpić czymś tak słabym jak Probe. Na szczęście dla fanów Mustanga ceny paliw w tamtym okresie szybko poszybowały w dół i popyt na Mustanga automatycznie wzrósł, ponieważ konsumenci myśleli, że będzie to ostatnia szansa na posiadanie prawdziwego Mustanga. Dlatego podjęto prace nad dalszym doskonaleniem Mustanga, a Probe'a stworzono jako odrębny model.
Wprowadzenie Forda Probe'a miało własnie na celu pozyskanie klientów ekonomicznie podchodzących do życia, a przede wszystkim, zainteresowanie europejczyków. Dlatego Probe odbiegał technicznie od standardów amerykańskich, które zastąpiono konstrukcją japońską.
Probe I generacji posiadał silnik o pojemności 2184 ccm i mocy 147 KM. Bez rewelacji, ale swoich sympatyków znalazł. Dla kobiet w sam raz.
Probe pojawił się również w II generacji w 1992 r. w zmienionej stylistyce oraz z dwoma silnikami do wyboru - o pojemności 2.0l. i mocy 120 KM oraz o pojemności 2.5l. i mocy 166 KM. Ta wersja okazała się jeszcze bardziej zaawansowana niż pierwsza. Była także dłuższa i szersza.
Po pojawieniu się II generacji Ford nie przewidywał wprowadzania nowych wersji, mimo że Probe tak naprawdę poprawił wizerunek Ford Motor Company, ze względu na otwartość na nowe możliwości.
W 1997 r. ostatecznie zaprzestano produkcji Probe'a.
Ford Probe w Back To the Future
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz